Simpeler

Vrijdag 3 oktober 2008

Alweer met pauze vandaag zit ik te wachten op een berichtje van mijn oudste zoon. Vorige week was hij op zaterdag in de buurt van mijn zus, en ik ook! Maar niet bij haar op bezoek. Hij was aan het jammen bij een bevriende muzikant van de vriend van zijn moeder. En ik was op een tuin centrum op een feestje van een vriendin. Iedereen heeft zijn eigen leven, en als zoontjes zonen worden gaan ze steeds meer hun eigen weg. Mijn jongste zoon wilde graag komen vorige week, maar toen was ik al onderweg naar dat feestje.

Zaterdag 4 oktober 2008

En toen was mijn pauze weer afgelopen... Als ik bedenk hoe weinig tijd ik besteed aan opschrijven van gedachten sinds mijn vakantie, zal ik daar waarschijnlijk ook niet zoveel tijd voor over hebben. Wat ga ik doen? Nu wil ik eigenlijk naar Aikido, aan de andere kant moet ik ook een beetje mijn huis stofzuigen, boodschappen doen. Daarbij heb ik een zwakke rug en het is soms fijn om eens thuis te blijven. Van een vrij weekend genieten. Vorige week was ik op drie verschillende feestjes, wat vermoeiend is, maar wel weer het brood nodige sociale leven op peil gebracht. Waarom schrijf ik dit allemaal op? Ik zoek ieder geval een beter overzicht in wat ik wil in mijn leven. Iemand zei een keer dat ik meer autonoom moest worden en er zijn nog meer dingen waar ik aan kan werken. Ik kan het zo ingewikkeld maken als ik zou willen, voor mij is het juist beter om het simpeler te maken voor mezelf. Laat ik het even op een rijtje zetten: foto's, muziek, aikido, pedagogiek en psychologie, in die volgorde. Het eerste is makkelijk, foto's maken doe ik al jaren. Mijn analoge bestand blijft bestaan dat zou ik stukje bij beetje gedigitaliseerd kunnen worden. Tegenwoordig hoef ik alleen mijn telefoon in de computer te steken en de foto's floepen naar mijn usb stickie. Muziek is het zelfde verhaal, net als met foto's heb ik het meeste analoog. Ik zou gedigitaliseerde bestanden kunnen maken maar daar heb ik tegenwoordig niet zoveel haast mee. Dat komt waarschijnlijk door de mogelijkheid om muziek te downloaden. Derde op de rij is aikido, dat is de drie eenheid van Liefde/harmonie, universele energie/levenskracht en de weg. De weg naar mentale en psychische coördinatie van de geest. Bezig zijn met pedagogiek heeft met mijn werk te maken, maar ook hoe ik omga met mijzelf dingen aan te leren en over te brengen naar anderen. Psychologie is een groot woord, daar is iedereen in meer of mindere mate mee bezig. Kortom over al deze onderwerpen zijn boeken vol geschreven en ik wil me daar niet mee bezig houden.