Waarom makkelijk als het moeilijk kan...

Laat ik nou eens nu vertellen waar ik mee bezig ben. Ik wilde graag een 'word' document met foto's als bericht plaatsen. Alles goed en wel het 'word' programma heeft een optie om documenten direct op je blog te plaatsen, alleen als je ook foto's wil meezenden moet je een eigen server opgeven met een API en een post-URL. Heb ik wel een server? Bij blogger kan ik ook niet achter die info komen en bij google heb ik een blog gevonden met een voorbeeld om als upload adres je gebruikersnaam en wachtwoord als ftp:// op te geven. Kortom ik snap er helemaal niks meer van, ik zal wel te simpel zijn, maar ik kom er nog wel eens achter. Nu ga ik eens de snelste manier proberen, gewoon in blogger zelf iets schrijven en dan een foto erbij...

Neem een kat die aan het zonnen is, als ik vroeger foto's in een album plaatste nam ik b.v. een wit podlood op een zwarte achtergrond en schreef er wat bij. Nu moet ik het lettertype en de kleur aanpassen. Ik sneed de foto bij en plakte hem op. Nu moet ik ergens de foto draaien knippen en ergens anders plakken. Dan is de Kat met mijn telefoon gefotografeerd en hij ligt horizontaal maar als ik hem publiceer is hij staand afgebeeld. Ligt dat aan de stand van de camera telefoon? Het is allemaal niet zo belangrijk, maar als ik gewend ben in 'word' het allemaal aan te passen vind ik dat wel zo makkelijk. Als het dan niet lukt om de foto's mee te sturen dan word het weer ingewikkelder. Het is wel gelukt met voorgaande dagboek de tekst te kopieeren en plakken. Dan moest ik alle foto's weer apart invoegen en kwamen ze niet liggend of staand in het bericht. Als ik dat weer wilde veranderen waren ze weer uit mijn bericht verwijderd, dus toen heb ik ze maar weggelaten. Dit zie ik als een oefening voor de volgende keer.